Deset kroků k dokonalosti

  1. Elegantní trup
  2. – Poloskořepinová konstrukce vyztužena podélníky a s nosným potahem.
    – Všechny nosné části jsou vyrobeny z duralu.
    – Průřez trupu je ve spodní části obdélníkový a v horní části eliptický.
    – Součástí konstrukce trupu je kýl.

  3. Lichoběžníkové křídlo
  4. – Poloskořepinová konstrukce.
    – Vybaveno jednoduchými sklápěcími vztlakovými klapkami a křidélky a také karbonovými winglety pro lepší výkony v stoupání.
    – Navrženo jako samonosné s jedním hlavním a jedním zadním pomocným nosníkem.
    – Uchyceno k trupu pomocí dvou závěsů na hlavním nosníku a jednoho závěsu na zadním nosníku.
    – Tvar profilu křídla je tvořen pomocí duralových žeber na náběžné a odtokové straně křídla a potahem z duralových plechů.

  5. Svislé a vodorovné ocasní plochy typu „T“ (SOP, VOP)
  6. – Poloskořepinová konstrukce tvořena žebry, nosníky a nosným potahem.
    – Plochy VOP mají obdélníkový půdorys.
    – VOP a SOP se skládají ze směrovky, horizontálního stabilizátoru a výškovky s elektricky ovládanou vyvažovací ploškou.
    – Směrovka je ke kýlu připevněna pomocí dvou závěsů.

  7. Pevný podvozek s řízeným příďovým kolem
  8. – Noha příďového podvozku vyrobena z ocelové trubky a odpružena gumovými silentbloky.
    – Sklolaminátová konstrukce noh hlavního podvozku.
    – Standardní pneumatiky 14×4 palce na kolech.
    – Diskové brzdy ovládané pomocí pedálů na nožním řízení.
    – Hydraulické brzdy se ovládají nezávisle a spolu s řiditelným příďovým kolem umožňují jednoduché pojíždění.

  9. Efektivní zdvojené řízení
  10. – Křidélka a výškovka se ovládají pomocí řídící páky přes táhla a úhlové páky.
    – Směrovka se ovládá pomocí pedálů nožního řízení přes ocelová lanka.
    – Geometrie brzdových pedálů zajišťuje minimalizaci neúmyslného brždění.
    – Páka umístěna mezi sedadly mechanicky řídí vztlakové klapky.
    – Na požadavek můžeme instalovat duální podélné vyvážení.

  11. Špičkový motor Rotax
  12. – Nabízíme vývěr ze dvou typů motorů Rotax – 912 UL (80 HP) / 912 ULS (100HP)
    – Uchycen přes pomocné motorové lože a silentbloky k hlavnímu motorovému loži na motorové přepážce.
    – Vybaven elektrickým startérem, alternátorem, mechanickým palivovým čerpadlem.
    – Dvoudílné provedení laminátových krytů motoru umožňuje snadnou kontrolu a údržbu.
    – Díky kombinovanému chlazení chladí hlavy válců voda a válce samotné vzduch.
    – Mazací systém motoru se suchou klikovou skříní.
    – Zdvojené zapalování.

  13. Propracovaný palivový systém
  14. – Složen ze dvou integrálních nádrží umístěných v křídlech o celkovém objemu 90 litrů nýtovaných a lepených z duralových plechů.
    – Každá nádrž má odvzdušnění, odkalovač, palivoměr a filtr ve výstupním ventilu.
    – Palivová soustava obsahuje v trupu třícestný palivový kohout a jemný palivový filtr v motorovém prostoru.
    – Vratná větev je vedena zpět do nádrže v pravém křídle.
    – Na přání lze instalovat elektrické palivové čerpadlo, ohnivzdorné návleky na palivové hadice či osadit nádrže uzamykatelnými víčky.

  15. Jednovodičový elektrický systém
  16. – Se záporným pólem odděleným pomocí sběrnic připojených ke zdroji proudu.
    – Chráněn pomocí pojistek umístěných na panelu.
    – Jako zdroj proudu slouží jednofázový generátor integrovaný v motoru a 12 V bezúdržbová baterie umístěná na motorové přepážce.

  17. Pohodlná a prostorná kabina
  18. – Dvě vedle sebe umístěná čalouněná ergonomická sedadla, nastavitelná do třech poloh s čtyřbodovými bezpečnostními pásy s ramenními popruhy.
    – Zavazadlový prostor umístěný za sedadly unese zavazadla o maximální hmotnosti 20 kg.
    – Přístup do kabiny možný po otevření jednodílného překrytu vyrobeného z plexiskla.
    – Nový robustní sklolaminátový překryt kabiny je aerodynamicky optimalizován pro snížení odporu a vybaven zamykacím mechanismem.
    – Ventilace kabiny funguje přes větrací ventily spojenými s naca vstupy.
    – Systém vytápění se separátní regulací objemu distribuce teplého a studeného vzduchu uvnitř kabiny, s odmrazováním a odmlžováním je bezpečný pro pojíždění.

  19. Pitot statická soustava
  20. – Distribuce tlaku k jednotlivým přístrojům je provedená pomocí flexibilních plastových hadic.